Reizen | Vakanties

Reisverslag: Gran Canaria!

5 april 2013

Zoals ik had beloofd in mijn vorige blogje, hier dan eindelijk mijn vakantie verslag!
Als eerste heb ik echt een fantastische vakantie gehad. En nu ik terug ben weet ik weer wat ik heb. Het is dat ik niet terug kan, maar anders had ik dat zo gedaan.

Het allerhoogste punt op Gran Canaria. Ca. 2 km hoog.
Het bekende dorpje San Mateo met de terrassen waar vooral fruit op wordt geteeld.

Ik was op vakantie samen met mij vader. Voor ons een wat minder normale setting dan normaal gesproken. Mijn moeder bleef thuis. Desalnittemin hebben we ons prima kunnen vermaken. We hadden een auto gehuurd en hebben veel rondgereden en daardoor zo goed als het hele eiland kunnen zien. Naar mijn mening is het een ontzettend veelzijdig land. De ene berg is dor en de andere is groen en staat mooi in bloei met bloemen, catussen, palmen en noem maar op!

Ook hebben we papegaaien gespot, voor ons hotel. Een knal groene zwerm papegaaien kwam aanvliegen. Was erg gaaf! Ook hebben we, toen we een keer ’s avonds nog een rondje gingen rijden, een mega grote uil gezien die voor onze auto uit vloog. Magisch vond ik het!

Puerto de Mogán

Daarnaast zijn we maar liefst drie keer in het havenplaatsje Puerto de Mogán geweest. Echt geweldig vind ik het! Wel toeristisch, maar het is zo schattig! Je kan er ook heerlijk aan het strand liggen en lekker op het terras mensen kijken. Het is een prima vermakelijk stadje!

Elke dag deze temperaturen met de blauwe lucht <3

Ook zijn we naar Las Palmas geweest. Onder andere om daar te winkelen. Maar eerlijk gezegd vond ik het qua winkels niet bijzonder. In vergelijking met Breda (dichtstbijzijnde shopstad voor mij) vind ik Breda dan ook veel leuker en gezelliger! Je kunt in Gran Canaria beter shoppen in de wel bekende shoppingcentra. Deze vind je vooral langs de snelweg. En zo kwam ik daar ook twee Primarks tegen!

Uitzicht vanaf het balkon in het hotel
Erg mooie weerspiegeling van het maanlicht in de zee.
Zwembad en ontbijt ‘zaal’ in de openlucht.

Zoals je wel hoort ben ik ontzettend enthousiast over dit eiland. Niet alleen om het eiland zelf, maar ook om het klimaat. Dat is echt geweldig voor mensen met (chronische) pijnen. Ik kan je zeggen dat ik daar geen moment mij ‘ziek’ heb gevoeld en aan mijn aandoening had gedacht. Zo heerlijk was het. Misschien wordt Gran Canaria nog wel mijn vaste vakantieplek voor de wintermaanden. Ja, dat zie ik echt al helemaal zitten!

Alle foto’s zijn eigen foto’s.

Only registered users can comment.

1. Wat een leuke vakantie zo te horen! Die foto van die weerspiegeling van de maan is erg moooi 🙂 En dat vissersplaatsje! Daar hou ik van. Dat het toeristisch is, ach.. geeft niks! Ik vind die schattige straatjes en gebouwen altijd zo mooi! Ik ben er nog nooit geweest, maar volgens mij is het zeker een aanrader! Heb je mooi weer gehad?